Ekonomi

Hepsiburada üçüncü çeyrek satışlarında yüzde 110 artış bekliyor

HANDE BERKTAN

BloombergHT.com’a sorularımızı yanıtlayan Hepsiburada CEO’su Nilhan Önal Gökçetekin, Türkiye’de e-ticaret pazarının 2023 sonunda yüzde 60 büyümeyle 1,2 trilyon TL’ye ulaşacağını, Hepsiburada’nın 3. çeyrekte yüzde 110 artış elde edeceğini açıkladı satış.

“Yıl sonuna kadar yüzde 60 büyüme”

Hepsiburada CEO’su Nilhan Önal Gökçetekin, Türkiye’deki e-ticaret pazarına ve Hepsiburada’nın finansal performansına ilişkin şunları söyledi: “Türkiye’nin e-ticaretinin ve pazar büyüklüğünün 2023 yılı sonuna kadar yüzde 60 büyüyerek 1,2 trilyon TL’ye ulaşması bekleniyor. genç ve hareketli nüfusuyla e-ticaretin büyümesine uygun bir ülke. Artık e-ticaretin penetrasyonu yüzde 20 seviyesinde ve gelişmiş ülkelerde bu oran oldukça yüksek. altında . Bu nedenle, e-ticaretin hâlâ büyümek için yeterli alanı var. Son yıllarda izlediğimiz büyüme trendinin güçlü bir şekilde devam edeceğini öngörüyorum. Yılın ilk altı ayındaki rakamlarımız da bölümün büyümeye devam ettiğini gösteriyor. Sürdürülebilir kârlı büyümeyi sağlamak stratejik önceliklerimizden biridir. Bu konuda önemli kazanımlar elde ettiğimiz bir yarıyı geride bıraktık. FAVÖK yılın ilk iki çeyreğinde pozitif seyretti. Tüm yılı pozitif FAVÖK ile kapatacağımızı varsayıyoruz. Yılın son dört ayında okula dönüşle başlayan, Efsane Kasım ve Yılbaşı alışverişleriyle devam eden dönem aynı zamanda e-ticaret departmanı için de hareketli geçmesini beklediğimiz dönemler. “Yılın üçüncü çeyreğinde toplam satış hacmimizde yıllık yüzde 110 civarında bir büyüme olacağını öngörüyoruz” dedi.

“Yılın ilk yarısında işlem hacmimiz yüzde 90 arttı”

Hepsiburada’nın ilk çeyrekte yüzde 78, ikinci çeyrekte ise yüzde 101 büyüme elde ettiğini belirten Gökçetekin, “Nasdaq’ta işlem gören bir şirket olarak üç aylık mali tablolarımızı tüm paydaşlarımızla şeffaf bir şekilde paylaşıyoruz. Yılın ilk iki çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre sırasıyla ilk çeyrekte yüzde 78, ikinci çeyrekte yüzde 101 büyüdük. Böylece yılın ilk yarısında toplam işlem hacmimiz geçen yılın ilk yarısına göre yüzde 90 arttı. “Toplam sipariş sayısı geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 95 artarak 27,5 milyon adede ulaştı” dedi.

“Elektrikli bisiklet siparişleri yüzde 113 arttı”

Tüketici satın alma eğilimlerine ilişkin Hepsiburada CEO’su, “Yaz aylarında beklendiği gibi satışları artan ürünler genel olarak güneş gözlüğü, moda aksesuarları, vantilatör ve klima oldu. Bunların dışında en çok satın alınan eserler yıl boyunca pek değişmiyor. İlk 6 aya baktığımızda en çok satılan ürünler cep telefonu, dizüstü bilgisayar, LCD televizyon, fritöz veya robot süpürge oldu. Bunun dışında hızlı tüketim mallarına olan talep de güçlüydü. Ancak bu yılın haziran ve temmuz aylarında en çok öne çıkan ürünler klimalar ve vantilatörler oldu. Dikkat çeken bir diğer husus ise platformda sattığımız elektrikli bisiklet ve scooterların sayısındaki artış. “Hem çevre dostu hem de ekonomik bir ulaşım tekniği olması nedeniyle elektrikli bisiklet siparişlerinde haziran ve temmuz aylarında nisan ve mayıs ayına göre yüzde 113’lük büyük bir artış yaşandı.”

“E-ticarette en çok sipariş verilen gün Pazartesi”

E-ticarette en çok satışın gerçekleştiği günler, saatler ve ödeme yöntemleriyle ilgili sorularımızı yanıtlayan Hepsiburada CEO’su Gökçetekin, “Müşterilerimizin en çok sipariş verdiği zaman aralıkları genel olarak 12.00 – 15.00 ile 21.00 – 23.00 arası oluyor. Saat 12.00 ile 15.00 arasında verilen siparişlerin yüzde 21’i 21.00 ile 23.00 arasında veriliyor. En çok siparişin alındığı gün Pazartesi’dir. E-ticaretin doğası gereği en çok kullanılan ödeme şekli kredi kartıdır. Son çeyrekte Hepsiburada üzerinden yapılan toplam işlem hacminin yüzde 86’sı Hepsipay üzerinden gerçekleşti. Alışveriş bedelinin birden fazla kredi kartına bölünerek ödeme yapılması müşterilerimizin tercih ettiği bir işlemdir. “Hızlı Al Sonra Öde çözümleri en çok tercih edilen ödeme çözümleridir” dedi.

“Rota optimizasyonu ile yolculuk mesafesi yüzde 8 azaltıldı”

Teknoloji altyapısına yaptığı yapay zeka yatırımıyla rota optimizasyonu sağlayan şirket, kuryelerde yüzde 8 oranında azalma kaydetti. Böylece şirket yılda yaklaşık 30 bin ağaca eşdeğer karbondioksit emisyonunu azaltıyor. Öte yandan platformda 45 binin üzerinde kadın girişimci bulunuyor ve 2017 yılında yüzde 8 olan kadın girişimci oranı bu yıl yüzde 25’e ulaştı.

Gökçetekin, ABD’de halka açılan şirketin mali tablolarına ilişkin ise, “Halka arzın gerçekleştiği 1 Temmuz 2021 ile karşılaştırıldığında bugün küresel ekonomi ve Türkiye ekonomisi açısından çok farklı bir tabloyla karşı karşıyayız” dedi. . Öncelikle finansal piyasalardaki dalgalanmalar, küresel ve yurt içi makroekonomik gelişmeler tüm dünyada hisse senedi performanslarını etkiliyor. Benzer Nasdaq şirketlerinin hisseleri de halka arz sonrasında ortalama yüzde 65 oranında düşüş gösterdi. Nasdaq’ta işlem gören benzer şirketlerin hisse performanslarına baktığımızda da benzer bir durum ortaya çıkıyor. Özellikle halka açıldığımız dönemde büyüme odağından kârlılık odağına geçiş yaşıyoruz. Bu bir geçiş sürecidir ve tüm şirket için zaman alacaktır. “Karlılık yolculuğumuzda başarılı sonuçlar elde etmeye devam ettikçe bir toparlanma yaşanacağını düşünüyoruz” dedi.

“Hepsihere Azerbaycan ve İsrail’de testler yapıyor”

Yurt dışı yatırım planlarını sorduğumuz Hepsiburada CEO’su Nilhan Önal Gökçetekin, şunları söyledi: “Azerbaycan, İsrail gibi bölge ülkeleriyle denemeler yapmaya başladık. Farklı dillerde ve farklı para birimlerinde hizmet vermeye başladık. Önümüzdeki gün ve yıllarda Türkiye ihracatına değerli katkılar sağlayacağımızı biliyoruz. Kültürel ve tarihi bağlarımızın olduğu coğrafyalarda işbirlikleri ve ortaklıklar üzerinde çalışıyoruz. Hepsiburada olarak ticaretin dijitalleşmesine yön veren yenilikçi teknolojilere yatırım yapmayı hedefliyoruz. Bu tür fırsatlar ortaya çıktığında değerlendireceğiz. İşletmelerin sanal POS’larını, mutabakat ödemesini, e-para kurumlarını ve alternatif ödeme prosedürlerini tek merkezden kolayca yönetebilmelerini sağlayan Craftgate’e D4 Ventures iş birliğiyle 1 milyon dolar yatırım yaptık. Farklı fırsatlar ortaya çıkarsa bunları yeniden değerlendirebiliriz” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbulescort.io
istanbulescortbayanlari.com
istanbul-escort.co
istanbulbayanescortking.com
adalar-escort.com
arnavutkoy-escort.com
atasehir-escort.net
avcilar-escort.org
bagcilar-escort.com
bahcelievler-escort.com
bakirkoy-escort.org
basaksehir-escort.com
bayrampasa-escort.com
besiktas-escort.net
beykoz-escort.com
beylikduzu-escorts.net
beyoglu-escort.com
buyukcekmece-escort.com
catalca-escort.com
cekmekoy-escort.com
esenler-escort.com
esenyurt-escort.org
eyupsultanescort.com
fatih-escort.net
gaziosmanpasa-escort.com
gungoren-escort.com
kadikoy-escorts.com
kagithane-escort.org
kartal-escort.org
kucukcekmece-escort.org
maltepe-escort.org
pendik-escort.org
sancaktepe-escort.com
sariyer-escort.org
sile-escort.com
silivri-escort.com
sisli-escort.org
sultanbeyli-escort.com
sultangazi-escort.com
tuzla-escort.com
umraniye-escort.org
uskudar-escort.com
zeytinburnu-escort.com
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort